رسالت و اهداف دانشکده علوم پزشکی اسدآباد
چشم انداز
دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در نظر دارد با تربیت نیروی انسانی کارآمد، توانمند، مسئولیت پذیر، دلسوز و پاسخگو در برابر نظام سلامت ایران، متعهد به ارزشها، اصول اخلاق پزشکی و آداب حرفه ای در حوزه های آموزش، پژوهش و خدمات سلامت متناسب با ارزش های اسلامی طبق اولویت های سند نقشه جامع علمی کشور الف- در زمینه دانش پیشگیری و ارتقای سلامت با تاکید بر بیماری های دارای بار بالا و معضلات بومی، ب- دستیابی به مدیریت اطلاعات و دانش سلامت، طب سنتی، سلولی مولکولی و ژن درمانی و ج- توسعه علوم میان رشته ای بین علوم پایه و بالینی به عنوان یکی از دانشکده های پزشکی برتر کشور مطرح گردد.
رسالت
دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با توجه به اسناد بالا دستی در جهت تحقق سیاست ها و اهداف کلان منطقه و ارتقای سطح سلامت جامعه و دستیابی به رضایت ذینفعان در صدد است تا با تامین و تربیت منابع انسانی متعهد، متخصص، کارآمد و کارآفرین مبتنی بر نیازهای بومی و منطقه ای از مجرای نظام آموزش ادغام یافته در نظام ارائه خدمات سلامت و با استقرار استانداردها ی اعتبار بخشی بین المللی در جهت کسب مرجعیت علمی حرکت کند. در این راستا دانشکده پزشکی ماموریت دارد علاوه بر توسعه و بستر سازی آموزش الکترونیک و استفاده از ظرفیت های آموزش مجازی با بهره گیری از روش های نوین آموزشی و آموزش مبتنی بر رایانه و مهارت های بالینی بر استفاده صحیح از دانش پایه و نظری در برخورد با مسائل بالینی، توجه به تفکر انتقادی و رویکرد علمی در برنامه آموزشی و مواجهه سازی زودرس بالینی تاکید نماید. همچنین دانشکده بر آن است با فراهم سازی زمینه و امکانات مطلوب در زمینه فعالیت های تحقیقاتی و تقویت تجارب پژوهشی دانشجویان و اساتید بر اساس سیاست های سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری اقدام نماید.
اهداف کلی دانشکده در دانشکده علوم پزشکی اسدآباد:
- تربیت نیروی انسانی در جهت تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت جسمی، روحی-روانی، اجتماعی و معنوی جمعیت تحت پوشش دانشگاه
- توانمند سازی دانشجو متناسب با نیازهای جامعه و تغییرات علمی و فناوری رشته پزشکی
- تأمین عدالت در ارائه و توزیع خدمات آموزشی، پژوهشی و سلامت
- دستیابی به بالاترین رضایتمندی مردمی، پرسنلی و دانشجویی
- به کار گیری آموزههای دینی در بهبود و ارزشی نمودن آموزش، پژوهش و خدمات سلامت
- ارائه راهبردهای آموزشی شامل ارائه مسئولیت به فراگیران، راهبردهای مبتنی بر حل مساله و استفاده از پلتفرم های آموزش مجازی
- دستیابی به یکی از قطبهای علمی و افزایش سهم دانشکده در تولید علم و محقق در حوزه علوم پزشکی
- حضور در عرصه بینالمللی ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی
- تأثیرگذاری بر مدیریت و سیاستگذاریهای کلان نظام آموزشی کشور
- تأمین و توسعه منابع جهت بکارگیری موثر در نظام آموزش
- فعالیت کامل و کارساز در ماموریت کلان منطقه ای دانشگاه
- همسو نمودن و هماهنگی کامل با دانشکده های همتراز در دانشگاه های همکار در کلان منطقه
- اعتبار بخشی داخلی و بین المللی دوره ای دانشکده
- ارتقای رتبه بندی دانشکده در بین دانشکده های پزشکی ایران، منطقه و جهان
- استفاده از شیوه های نوین آموزش علوم پایه و بالینی در تربیت دانشجو
- استفاده از شیوه های نوین آموزش علوم پایه و بالینی در ارتقای سطح علمی اعضای هیئت علمی
- استفاده از شیوه های نوین ارزیابی دانشجویان
ارزشها:
- پایبندی به اصول و ارزشهای اسلامی و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت
- حفظ کرامت انسانی، ضرورت حفظ حیات و احیای نفوس، اهمیت تسکین آلام دردمندان و تکریم ارباب رجوع
- تامین و ارتقای نیازهای سلامتی و روانی و رفتارهای بهداشتی آحاد جامعه با تربیت نیروی انسانی کارامد
- حفظ ارزشها و رعایت اصول نظام جمهوری اسلامی ایران و فراهم ساختن زمینه تعالی انسانی دانشجویان بر مبنای فرهنگ غنی اسلامی و کرامت انسانی در تربیت پزشکان متعهد و پایبند به موازین علمی
- تعهد به گسترش عدالت در آموزش سلامت، پرورش استعدادها، تقویت خلاقیت و نوآوری
- ارتقای منزلت و صلاحیت حرفه ای و مرجعیت علمی و اجتماعی اساتید، پژوهشگران و فناوران
- تقویت نظام آموزشی با رویکرد تربیت سرمایه انسانی متخلق به اخلاق حرفه ای مبتنی بر تعالیم اسلامی
- قانون مداری، مسئولیت پذیری، عدالت محوری و پاسخگویی در ارائه خدمات
- پایبندی به شایسته سالاری در انتصابات کارکنان، مدیران و معاونین
اهداف کوتاه مدت:
- پاسخگو کردن آموزش به نیازهای کشوری و منطقه ای
- توسعه زیرساخت های آموزشی و پژوهشی با رویکرد جامعه محور
- توسعه و بستر سازی آموزش الکترونیک و شناسایی ظرفیت های آموزش مجازی
- استفاده از ابزارهای کمک آموزشی پیشرفته الکترونیکی در امر آموزش
- استفاده از شیوه های نوین آموزش بالینی و ارزیابی جهت بهبود کیفیت آموزش
- راه اندازی سامانه های پایش آموزشی دانشجویان در مقاطع مختلف
- پایش استانداردهای آموزش حضوری و مجازی
- ارتقای کیفیت آموزش با تأکید برافزایش توانمندی اعضای هیأت علمی و بکار گیری فن آوری های نوین آموزشی
- ارتباط عملیاتی و نزدیک دانشجویان پزشکی در معاونتهای بهداشتی و درمانی
- افزایش پذیرش دانشجویان خارجی بمنظور بستر سازی مرجعیت علمی کشور با اولویت کشورهای اسلامی همسایه
- توسعه کمی و کیفی آموزش متناسب با رشته های جدید و ارتقاء رشته های موجود
- جذب هیئت علمی بر اساس دستورالعمل جهت تقویت نسبت استاد به دانشجو
- پایش میزان دستیابی به اهداف آموزشی بر اساس برنامه آموزشی دکترای عمومی پزشکی مصوب شصت و هفتمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی
- پایش مستمر نظام ارزیابی دانشجویان
- استقرار استانداردهای آموزشی و پژوهشی بر اساس برنامه اعتبار بخشی داخلی و خارجی
- اجرای دقیق آیین نامه های آموزشی، بخش نامه ها، دستورالعمل ها، قوانین و مقررات جهت بهبود فرایندهای آموزشی
- ایجاد تفاهم نامه های پژوهشی با مراکز تحقیقاتی دانشگاه جهت تقویت تجارب پژوهشی ذینفعان
- توسعه پژوهشهای علوم نوین و مطالعات بین رشته ای بین علوم پایه و علوم بالینی و همکاری در طرح های ملی و فرا ملی
- برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت جهت توانمند سازی ظرفیت های تحقیقاتی در قالب برنامه های آموزشی برای دانشجویان و اساتید
- حمایت از پژوهش های دانشجویی در قالب کمیته تحقیقات دانشجویی
- ایجاد بستر مناسب برای امکان استفاده دانشجویان از تسهیلات استعدادهای درخشان
- ارتقای رتبه بندی دانشکده و دستیابی به رتبه دانشگاه های برتر
- دستیابی به رضایتمندی در پاسخگویی به نیازهای دانشجویان، اساتید و کارکنان
اهداف بلند مدت:
- نیاز سنجی منطقه در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجویان و جلوگیری از هدر رفت سرمایه انسانی و مالی
- تقویت و توسعه همکاری با دانشگاههای کشورهای پیشرو در علم و فناوری از طریق تبادل استاد و دانشجو و اجرای دوره های آموزشی مشترک در رشته های اولویت دار
- تبادلات علمی پژوهشی با دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و سازمان های داخلی و خارجی در حوزه های علمی، پژوهشی، اقتصادی و فرهنگی
- تبدیل شدن به قطب علمی و تحقیقاتی و کسب مرجعیت علمی و فناوری